Obsługa księgowa

  • Opracowanie planu finansowego wspólnoty (budżetu),
  • oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości,
  • oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z planowanymi remontami,
  • obliczenie zaliczek właścicieli na pokrycie planowanych kosztów z uwzględnieniem innych źródeł finansowania (pożytki i kredyty), prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej,
  • dekretacja i analiza dokumentów księgowych,
  • analiza realizacji założeń planu finansowego w trakcie roku budżetowego (monitorowanie kosztów),
  • opracowanie sprawozdania finansowego dla funduszu remontowego,
  • rozliczenie wyniku finansowego wspólnoty mieszkaniowej,
  • rozliczanie zaliczek na media i usługi świadczone na rzecz właścicieli,
  • rozliczanie funduszy pomocniczych,
  • prowadzenie rozrachunków publiczno – prawnych,
  • doręczanie wezwań płatniczych dłużnikom wspólnoty,
  • pozyskiwanie dofinansowań, kredytów i pożytków,
    uzyskanie NIP i REGON,
    archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych,
  • opracowywanie sprawozdania finansowego wspólnoty mieszkaniowej ma koniec roku obrachunkowego obejmującego:
    – Wykazanie przychodów wraz z analizą ich pochodzenia
    – Wykazanie kosztów wraz z analizą ich powstawania
    – Wykazanie należności według poszczególnych dłużników
    – Wykazanie zobowiązań według poszczególnych wierzycieli
    – Wyliczenie wyniku finansowego
    – Wykazanie środków pieniężnych na koniec roku
  • otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek w ramach udzielonego pełnomocnictwa.,
  • prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
  • prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
  • pełna obsługa finansowa nieruchomości, pobieranie opłat od najemców, kontrola należności, rozliczenie dokonywanych wpłat,
  • kalkulacja wpłat wnoszonych przez mieszkańców i użytkowników, zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej, w tym funduszu remontowego i eksploatacyjnego,
  • windykacja należności powstałych w czasie realizacji umowy,
  • naliczanie ustawowych lub uzgodnionych ze Wspólnotą odsetek za zwłokę, wysyłanie upomnień,
  • dochodzenie na drodze sądowej należności od właścicieli na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością,
  • prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości,
  • druk książeczek czynszowych.

Obsługa prawna

Obsługa prawna obejmuje zastępstwo procesowe przed sądem, oraz reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej na zewnątrz we wszystkich sprawach związanych z wykonywaniem czynności zarządu zwykłego w szczególności:

  • wnoszenie pozwów o zapłatę należności wspólnoty mieszkaniowej przeciwko dłużnikom,
  • dochodzenie zapłaty długu w drodze egzekucji komorniczych prawomocnych nakazów i wyroków,
  • dochodzenie zapłaty długu w drodze sprzedaży lokalu dłużnika.

 

Weryfikacja stanu prawnego nieruchomości i korygowanie błędów takich jak:

  • błędne obliczenia udziałów w częściach wspólnych nieruchomości,
  • wykreślanie nienależnych hipotek,
  • stwierdzenie zasiedzenia części wspólnej nieruchomości,
  • korygowanie innych nieprawidłowości,
  • dochodzenie prawidłowości rozliczeń finansowych od poprzedniego zarządcy,
  • dochodzenie wydania kompletnej dokumentacji nieruchomości od poprzedniego zarządcy lub dewelopera,
  • dochodzenie napraw gwarancyjnych i z tytułu rękojmi.

Obsługa administracyjna

  • Przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji,
  • prowadzenia i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty,
  • przygotowywanie pod względem formalno – merytorycznym umów zawieranych przez Wspólnotę z wykonawcami i dostawcami,
  • dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego, niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • realizacja uchwał organów Wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.,
  • prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i mieszkańców,
  • reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i samorządowej zgodnie z ustawą o własności lokali,
  • prowadzenie korespondencji z Właścicielami,
  • wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali,
  • przygotowywanie dla Wspólnoty umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej,
  • przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości,
  • przygotowanie projektu planu pozyskiwania pożytków,
  • doradztwo i pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości (negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych),
  • zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców,
  • zapewnienie obsługi prawnej,
  • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  • przygotowywanie zleceń określonych przepisami prawa kontroli technicznych i okresowych przeglądów budynków i urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
  • bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości,
  • przygotowanie planów remontowych, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
  • nadzór nad pracami firm wykonujących remonty i modernizacje, dokonywanie odbiorów prac z udziałem przedstawicieli Wspólnoty.

Obsługa techniczna

  • Prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji,
  • dokonywanie odczytów wodomierzy w lokalach mieszkalnych,
  • zapewnienie przez całą dobę obsługi konserwacyjnej na częściach wspólnych budynku oraz pogotowia technicznego w zakresie instalacji elektrycznych, wodno – kanalizacyjnych, gazowych oraz centralnego ogrzewania i centralnej ciepłej wody,
  • zapewnienie utrzymania porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku oraz jego otoczenia,
  • zapewnienie konserwacji urządzeń małej architektury, placów zabaw oraz pielęgnacji trawników, żywopłotów i drzewostanu,
  • zapewnienie wywozu nieczystości stałych,
  • zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania nieruchomości w okresie zimowym,
  • zapewnienie na koszt Wspólnoty usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej,

 

Realizacja remontów:

  • pozyskiwanie ofert potencjalnych wykonawców,
  • zlecenie wykonania projektu (jeżeli będzie wymagany),
  • realizowanie wybranej (poprzez przyjęcie uchwały) oferty,
  • zgłoszenie robót lub uzyskanie pozwolenia na budowę,
  • zawarcie umowy na wykonanie remontu,
  • nadzór nad wykonaniem robót budowlanych,
  • odbiór (ilościowy i jakościowy) wykonanych prac,
  • rozliczenie remontu.

 

Zakres czynności będzie uzależniony od stanu technicznego nieruchomości i wyposażenia w instalacje i urządzenia (systemy monitorowania, instalacje p-poż, własne kotły centralnego ogrzewania itp.).

Masz pytania?

Skontaktuj się z odpowiednim działem w wygodny dla Ciebie sposób!